By praca z samochodem była możliwa, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich jest silnik spalinowy wraz z akumulatorem, gdzie znajduje się sztuczne źródło energii. Drugim jest alternator lub też, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, gwarantując jej dostępność w czasie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to także w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze dostarczanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, gdy silnik będzie wyłączony, lub też również szybkość obrotowa wału korbowego jest zbyt niska, aby uruchomiła się prądnica - więcej o akumulatorach można odszukać na Akumulator litowy LiFePO4 100ah. Właśnie dlatego też w czasie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie wozu. Akumulator zwiększa też komfort w trakcie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w samochodzie, kiedy silnik jest wyłączony.