Marketing zezwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z kluczowych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu lub też zmodyfikowanie tendencji pokupu danego towaru czy usługi. Rozumiejąc, iż przy wprowadzaniu do obrotu towaru, producent stara się poznać rynek dla każdego artykułu, reklama jest sposobem komunikacji, przez jaki informacja o produkcie jest przekazywana kontrahentom (grupie docelowej). Reklama zwykle stara się osiągnąć tak nazywaną USP, inaczej unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) i oświadczenie jej klientowi.

To może przybrać formę jedynej cechy towaru lub postrzeganej korzyści - a te masz prawo przedstawić na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę wymienników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, które dają pewną osobowość lub ewentualnie reputację fabrycznej marce. Świadczy to, że wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej nadrzędnym celem jest sprzedaż artykułów, aby osiągnąć obszerne zyski.