Co poniektóre strategie pozwalające na skuteczną reklamę to kojarzenie psychologiczno-uczuciowe kontrahenta za pośrednictwem estetyki (filmów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych czy też znanych w zbawienny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie powinno wykorzystać słuszny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Kontrahent rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono bez ustanku powtarzane - na przykład za pomocą gadżetów typu technologia antybakteryjna. W reklamie trzeba być szczerym, gdyż oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację.

Powoduje, iż czuje się on nieprawidłowo i prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje dużo przypadków, należy, w następstwie tego być ostrożnym i uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama ma obowiązek dokonać konkretnej propozycji konsumentowi. Propozycja musi wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Musi ona być na tyle interesująca, że wpłynie na kompletny rynek docelowy artykułu.